91. Kanye West vs. Usher

Jag har ingenting att skriva om. Mina måndagar och tisdagar är ganska sysslolösa för mig. Min vecka börjar på onsdagar nuförtiden. 
I helgen gjorde jag Högskoleprovet. Det har aldrig gått bra och det kommer aldrig att gå bra.Jag har 1.4-1.5 från gymnasiet och jag tror inte att jag kommer att få högre på Högskoleprovet. Roligt var det iallafall, man fick träffa många gamla vänner och träffade Miss. Sandahl som jag träffat på 3-4 år tror jag. Går man in med en chillinställning till HSP så borde man få ett chillresultat. Jag accepterar inte ett resultat under 0.9, det fick jag förra gången. 
Jag har börjat läsa böcker nu igen. Skriven av min favoritförfattare (Paulo Coelho) så blev det ett enkelt val. Jag har läst alla hans böcker förutom Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät. Jag har läst igenom halva nu och den är bra. Lite konstig är den.
Jobb: Jag tror inte att ens liv utvecklas om man inte har ett jobb. Nya situationer, nya människor, nya regler och allt annat. Man måste ha något i ens liv som är pågående tror jag. Skolan har samma funktion. 
Haha, nu till rubriken! Det här inlägget är skrivet till en god väninna som påstår att Usher är bättre än Kanye West. Det kan jag tyvärr inte hålla med om. 
1. Folk påstår att Kanye är egoistisk? Haha, Usher är snäppet värre. Kanye delar med sig och tycker om att lära andra och drar in nya artister in till rampljuset, John Legend, Kid Cudi och Mr. Hudson. Jag har inte hört Usher ta in någon i den här branschen.
2. Folk påstår att Kanye är egoistisk? Haha, Usher är snäppet värre, igen. 
Kanye West har släppt ut fyra album med titlarna: 1. The College Dropout. 2. Late Registration.  3. Graduation. 4. 808s & Heartbreak. 

Usher har släppt ut fem album: 1. Usher. 2. My Way. 3. 8701. 4. Confessions. 5. Here I Stand.
3. Folk påstår att Kanye är egoistisk? Haha, det är snäppet värre, again. Om ni inte visste det så kommer Usher att släppa ut ett album lagom till julen. Och det är inte något namn som Christmas Classics eller något sånt, utan albumet kommer att heta Raymond vs. Raymond. Om Kanye hade gjort ett liknande album hade alla varit emot honom, jag förstår inte.
Det borde räcka för att få er att tänka efter lite, att Kanye inte är som Usher, inte är som många andra. Han är labil, väldigt labil. Men det som har hänt honom de senaste åren brukar inte hända en person och Kanye West är väldigt känslig.
Jag tycker att de är på två helt olika nivåer. När Kanye sprider runt sin kärlek med låtar som, Hey Mama, Roses, Coldest Winter, Jesus Walks med flera. Kanye sjunger om de negativa sakerna som har hänt honom i sitt liv också. 808s & Heartbreak är ett album som bara handlar om känslor. Så hur folk kan tycka att albumet är dåligt förstår jag inte. Enough about them, Kanye West beats Usher med hästlängder.
En dag kvar tills THIS IS IT med Michael Jackson. Vilken känsla det kommer att vara. Kommer att ladda upp dagen med att spela upp gamla MJ klipp på Youtube. 
7 dagar kvar tills Italien och det känns underbart! Jag har inga förväntningar men jag tror inte jag kan bli besviken, även om AC Milan förlorar. Det här är en match som rankas bland de högsta i världen. 7 dagar kvar tills Italien och det känns bra! Jag är så glad att jag kommer att se den här matchen.
Tro inte att Kanye West är min Gud eller något sånt. Han är min favoritartist. Han kan inte dansa, han kan inte sjunga men han kan skriva texter. Wow. Usher-fighten? Jag skrev den bara för att min gode väninna Miss. Mosally d. ä. borde inse att Usher inte är i närheten av Kanye West. Jag kan erkänna att Usher är en bra dansare och sjunger bra live, hon kan inte erkänna något! =)
1 dag och 7 dagar, det känns bra!
::

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0