88. Mr. Me

Haha, mitt år! Året jag föddes =)... Det känns bra! Firar det här inlägget genom att lyssna på Eros Ranazzotti! Det ger en sorts harmoni i hjärnan och hjärtat, en harmoni som ingen annan artist kan ge!
De senaste dagarna har jag spenderat i jobbet och framför datorn för att hitta den rätta utbildningen. Jag vet till 93 % vad jag vill plugga, nu måste jag bara hitta det också!
Jag har även sovit över hos min bror i Sthlm och jag måste erkänna att det är skönt. Jag har fått andra människors perspektiv när de menar att Vallentuna är ute på landet med en massa bönder. Det är härligt! =)
Cirka 25 dagar kvar tills resan och den känns helt rätt! Det känns bra att återförenas med landet man spenderade hösten 07 i, Italien. Det känns bra!

Eftersom jag är född 88, och det här är inlägg 88 skulle jag vilja uppmärksamma några dagar, från Wikipedia och min hjärna:
14 Jan: Den första hjärttransplantationen med en svensk donator genomförs vid Sahlgrenska sjukhuset.
6 Feb: Det politiska partiet Sverigedemokraterna bildas.
18 Maj: Sovjetunionen påbörjar sin utmarsch ur Afghanistan.
15 Aug: Tolv skolbarn från Kista i Sverige dör på skolresan när deras buss kör in i en bergvägg i Norge. =(
20 Aug: Fredsavtal avslutar Iran-Irak-kriget.
25 Aug: Fredssamtal inleds mellan Iran och Irak.
11 Sep: Mats Wilander vinner herrsingeln i US Open och rankas nu som tennisens världsetta.
18 Sep: I det svenska riksdagsvalet får riksdagen för första gången sex partier i och med att Miljöpartiet De Gröna tar plats med 5.5 %.
1 Okt: Michail Gorbatjov blir president i Sovjet.
8 Nov: George Bush besegrar demokraten Michael Dukakis i det amerikanska presidenvalet.
23 Nov: Jag föds!
23 Nov: Nils Dardels Den döende dandyn ropas in för 13 miljoner kronor och blir därmed Sveriges dyraste målning genom tiderna.
9 Dec: Den första provflygningen med JAS 39 Gripen äger rum.
14 Dec: En 41-årig Sollentunabo, Christer Petterson, som tidigare har begått flera våldsdåd, anhålls för mordet på Olof Palme och häktas.
24 Dec: En bakmaskin är Årets Julklapp i Sverige.
24 Dec: Dalai Lama besöker Sverige.
24 Dec: Den svenska oljeskatten höjs.
24 Dec: Läkemedelsföretaget Astra får patent på sin storsäljande magmedicin, Losec.
24 Dec: I Stockholm målas under en natt 120 tunnelbanevagnar i vagndepå av graffitimålare.
24 Dec: I en ny svensk lag måste alla, även resande i baksätet, använda säkerhetsbälte vid bilfärd.
Japp, det var året 88:a sammanfattat ungefär! Roliga, tragiska, jobbiga och konstiga händelser under det året. Min personliga favorit var 24 Dec: En bakmaskin är Årets Julklapp i Sverige. När jag läste den började jag tänka på hur allting utvecklas, det är konstigt. Nu har vi Shake N' Bake...
Som sagt, allt känns bra och det börjar gå framåt, väldigt sakta, men framåt, som bilarna i Flintstones! (Jag har människor bakom mig, som hjälper mig att starta). Juste, ringde sjukhuset häromdagen och de sa att de hade skrivit upp mig på listan för en MR-röntgen, det ska kolla hur allt har utvecklats. Men det kommer att gå bra vet jag! Vi ses i framtiden! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0