95. Idag

Idag! Inatt så fick jag ingen sömn, ingen sömn alls. Jag hade världens största behov av socker. Så efter en kanna blandsaft och några Marianne-karameller från Finlandsbåten så somnade jag till slut, vid halv fyra. Efter fem timmars sömn så vaknar jag och åker till sjukhuset med pappa för en ögonkontroll för hans del. Efter så åkte vi till Rinkeby, till min farbror och pratade lite med honom. =). Sen kom jag hem, läste nyheterna om en kvinna som fick sina ögon förstörda av en operation. Ojdå...
Idag! Jag insåg att det var längesen jag umgicks med mina föräldrar. Jag kan säga att det är lika kul varje gång, speciellt med pappa. Han lär mig nya ord och han lär mig nya saker. Jag lär honom andra saker som finns i det svenska samhället. Ibland känns hans liv begränsat till några saker så det är alltid roligt att ta honom till nya platser.
Angående mig och sjukhusen så har jag två tider. Infektionsavdelningen på KS och Magnetröntgen på KS också. Det kommer att gå bra. 
Det här är inget påhopp mot Rinkeby men idag när jag steg av vid tunnelbanestationen så såg jag kvinnor. En, två, tre, sju, åtta... femtio. Jag räknade till ungefär femtio kvinnor. Trettiofem av dem bar slöja/burkha och det kändes konstigt. Av synen jag hade kvar från synen i Damascus kände jag som att jag var utomlands. Det kändes konstigt.
Angående utlandet så saknar jag Italien väldigt mycket! Vilken bra tid jag hade där, allting var perfekt, allting rullade. Innan jag åkte iväg var jag rädd att jag skulle vara ensam och inte ha kul. Nu inser jag vad jag saknar... Det jag saknar mycket av är människorna som inte verkar ha ordet OTREVLIG i sitt ordförråd. Juste, med maten varje gång så drack man ett glas rött vin. Jag hällde vatten i min för annars var det för starkt för mig, för jobbigt att dricka. Paolo blev lika sur varje gång och sa till mig att det blir som saft. Jag svarade med att jag gillar saft! 
På grund av de gamla känslorna som jag har läser jag italienska nyheter (förstår mycket), och jag läste om en mozzarellabar. Jag gillar ost ganska mycket och i lördags när jag var ute med vännerna och åt så frågade jag dem efter en ostbricka. De hade ingen, ingen känsla alls. Det var Vapiano också... + att deras Tiramisú var slut, ett stort minus.
Ta en bit päron med en bit vanlig ost. Två världar som krockar med en god explosion. Det är jättegott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0